ام دی اف

هر آنچه درباره ام دی اف باید بدانید

اگر به دنبال مواد یا طرح های دکوراسیون برای منزل خود هستید، احتمالاً از قبل با کلمه ای به نام ام دی اف آشنا شده اید. ولی اگر هنوز درباره آن اطلاعاتی کسب نکرده اید پس در ادامه با ما باشید سعی خواهیم کرد تا این محصول پرکاربرد را به شما معرفی کنیم. ما برایتان شرح می دهیم که ام دی اف از چه موادی تشکیل شده و دارای چه مزایا و معایبی می باشد تا شما عزیزان بهتر بتوانید از ام دی اف برای ایده هایتان استفاده نمایید.

دیدگاه‌ها

از این کالا استفاده کردی؟ نظرت رو برامون کامنت کن!

دسته بندی محصولات

بسیاری از محصولات جدید و مجموعه محصولات

ام دی اف چیست ؟

MDF مخفف اختصاری Medium Density Fibreboard به عنوان جایگزینی مناسب برای چوب می باشد . در واقع ام دی اف یک محصول چوبی مهندسی شده است که مقرون به صرفه تر و نسبتا با دوام است. ام دی اف از خاک اره و خورده چوب به همراه مخلوط موم و چسب زیر فشار بسیار بالا ساخته می شود و در ضخامت های مختلفی تولید و به صورت خام و روکش شده در بازار یافت می شود.

ورق های ام دی اف دارای طیف وسیعی از ضخامت ها از 3 میلی متر تا 25 میلی متر یا بیشتر هستند و معمولاً در ساخت مبلمان، کابینت استفاده می شوند. آنها همچنین در ساخت و ساز برای کفپوش های زیرین، پوشش دیوارها و تزئینات استفاده می شوند.

یکی از مزایای ورق های ام دی اف دوام و یکنواختی آنهاست. از آنجا که آنها با استفاده از یک فرآیند کنترل شده تولید می شوند، چگالی و استحکام مناسب آنها را به گزینه ای عالی برای برش و ماشینکاری تبدیل می کند. آنها همچنین نسبت به چوب طبیعی کمتر مستعد تاب برداشتن یا شکافتن هستند و برای استفاده طولانی مدت مناسب تر هستند.

ورق‌های ام دی‌اف را می‌توان به راحتی برش داد، سوراخ کرد، و متناسب با نیازهای پروژه خاص، طراحی و نصب کرد. آنها همچنین مقرون به صرفه تر از چوب طبیعی هستند، و آنها را به یک انتخاب محبوب در بسیاری از کاربردها تبدیل می کنند.

با این حال، ام دی اف معایبی دارد. به اندازه چوب قوی نیست و ممکن است به خوبی در برابر بارهای سنگین یا ضربه مقاوم نباشد. همچنین بیشتر مستعد رطوبت است و در صورت قرار گرفتن در معرض آب ممکن است خراب شود.

علاوه بر این، ام دی اف هنگام برش یا سمباده زدن گرد و غبار زیادی تولید می کند که اگر در فضای مناسب انجام نشود، می تواند برای سلامتی خطرناک باشد. ورق های ام دی اف یک گزینه مقرون به صرفه و همه کاره برای انواع پروژه ها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید