پی وی سی

ورق پی وی سی (PVC) چیست؟

ورق های پی وی سی از مواد پلیمری ساخته شده‌ اند و با قاطعیت می‌ توان گفت به برابر آب نفوذ ناپذیر هستند. یک نوع پلاستیک به نام پلی وینیل کلراید وجود دارد که توسط صنعت پتروشیمی ساخته می شود. این پلاستیک در قرن ۱۹ کشف شد و به مرور تولید و استفاده از آن گسترش پیدا کرد. یکی از کاربردهای این پلاستیک استفاده از آن در ساخت و تولید ورق های PVC  است.

دیدگاه‌ها

از این کالا استفاده کردی؟ نظرت رو برامون کامنت کن!

دسته بندی محصولات

بسیاری از محصولات جدید و مجموعه محصولات

استفاده از پی وی سی در ساخت کابینت های آشپزخانه

از ویژگی های منحصر به فرد ورق های پی وی سی دوام و مقاومت بالای آن ها در برابر آب و حرارت است. امروزه استفاده از این ورق ها به دلیل مزیت های زیادی که دارد، در حال افزایش است. همانطور که خود شما می‌ دانید آشپزخانه مکانی است که همواره با آب و حرارت سر و کار دارد.

بنابراین انتخاب متریالی مناسب برای دکور آن امری بسیار مهم است. از جمله مهمترین بخش دکور آشپزخانه، کابینت های آن است که ورق های PVC به دلیل مقاومت صد در صدی در برابر آب و حرارت، بهترین و مناسب‌ ترین گزینه برای تهیه کابینت و تکمیل دکور آشپزخانه شما هستند.

ویژگی های ورق پی وی سی

  1. از جمله قابلیت های ورق پی وی سی که باعث شده در اکثر خانه های ایرانی دیده شود، دوام و مقاومت بالای آن در برابر آب، حرارت، ضربه و خط و خش بوده که در نتیجه این ها عمر استفاده مناسب و بالایی دارد.
  2. ورق های پی وی سی را می توان به وسیله رنگ های مخصوص این ورق ها پرینت رنگی زد و از طرفی قابلیت روکش شدن (چوبی، هایگلاس و…) را دارند.
  3. ورق های پی وی سی به دلیل انعطاف و شباهت ها یی که به پانل های ام دی اف داشته همانند ورقه های چوبی، قابلیت نوار کاری، اره کاری، سوراخ کاری و پیچ زنی را دارند. اگر بخواهیم کلی بگوییم این ورقه ها به دلیل ساختار مناسب خود، از نظر ابزار خوری مشکلی ندارند.
  4. این ورق ها دارای وزن سبک و استحکام بالایی هستند و همین دلیل بر این می شود که نصب آنها بر روی انواع سطوح، راحت و سریع باشد و از طرفی عایق مناسب صوتی، سرمایشی و گرما یشی می باشند.
  5. ورق های پی وی سی ضد میکروب و حشرات (مورچه، موریانه،سوسک و…) بوده و به دلیل جنس و سطح صافی که دارند، تمیز کردن آنها راحت و کار دشواری نیست.
  6. این ورق ها علاوه بر تنوعی که در طرح و رنگ دارند، از نظر قیمت مناسب بوده و در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی مقاوم و امکان باز یافت را دارند.

چند نوع ورق PVC داریم؟

پی وی سی PVC فشرده: استفاده از آن‌ ها جهت دیوار پوش، کابینت، صنعت مبلمان سازی و…

پی وی سی PVC فومیزه: بکار گیری این نوع ورق برای کابینت اشپزخانه، پارتیشن، زیر سینک ظرفشویی و سقف

پی وی سی PVC چند لایه رنگی: استفاده از آن ها در راستای تهیه دکوراتیو و پارتیشن

پی وی سی روکش دار

ورق های پی وی سی خام به رنگ سفید تولید و به بازار عرضه می ‌شوند. یکی از نکاتی که ما ایرانیان به آن اهمیت زیادی می دهیم، ست کردن دکور خانه و آشپزخانه با یکدیگر است. پس  طرح و رنگ وسایلی که به کار می‌ بریم بسیار حائز اهمیت می ‌باشد.

برفرض مثال هماهنگی رنگ کابینت های آشپزخانه با دیگر وسایل خانه می تواند جلوی خاص و زیبا را به منزل شما بدهد. ورق های پی وی سی امکان روکش شدن در طرح و رنگ دلخواه شما را داشته و از این نظر بسیار متنوع هستند، و در ضخامت های مختلف و دو نوع مات و براق تولید می شوند.

پی وی سی طرح چوب

قطعا به هنگام خرید و انتخاب دکور منزل خود با قیمت بالای محصولات چوبی رو به رو شده اید. وسایلی که از چوب تهیه می‌شوند، به دلیل ساخت پیچیده و ظریف کاری هایی که دارند، به نسبت محصولات دیگر گرانتر هستند. یکی از مزیت های ورق پی وی سی که در بالا به آن اشاره کردیم، قابلیت روکش کردن آن است.

شما می توانید با روکشی از طرح چوب به ورق های پی وی سی، همان حس تازگی و طراوتی که محصولات چوبی به شما می دهند را القا کنید و با قیمت مناسب تر، دکوری ایده آل و شیک را برای منزل خود طراحی کنید.

پی وی سی هایگلاس براق

یکی از دیگر روکش های ورق PVC، هایگلاس می باشد که طرفداران خاص خود را دارد.  هایگلاس یک روکش پلاستیکی صاف و صیقلی بوده که با بازتاب نور خورشید در آن، درخشندگی و جلوه ای خاص را به دکور منزل شما می دهد. در واقع ورق pvc هایگلاس، علاوه بر ساختار مناسب و با دوام پی وی سی، زیبایی و درخشندگی هایگلاس را نیز دارد.

قیمت ورق پی وی سی

قطعاً قیمت این ورق ها بسته به ابعاد و ضخامت آنها با یکد یگر فرق دارد. به طور مثال ابعاد و ضخامت ورق های پی وی سی  برای تهیه کابینت، کمد، دیوار پوش و… با یکدیگر متفاوت است. این ورقه ها در ضخامتهای ۳، ۸ و ۱۶ میلیمتر و ابعاد های مختلفی مثل ۱۲۲ در ۲۴۴ تولید و به بازار عرضه می‌ شوند. اگر بخواهیم مختصر بگوییم قیمت این ورقه ها با توجه به کارایی و استفاده ای که از آنها می ‌شود، تعیین می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید