صفحه کابینت

قیمت صفحه کابینت آشپزخانه فروردین 1403

با توجه به قیمت ها و مدل های مختلف صفحه کابینت برای آشپزخانه تصمیم گرفتیم مطلبی را در مورد انواع و قیمت صفحات کابینت آشپزخانه با شما به اشتراک بگزاریم. در ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که قیمت صفحه کابینت جدا از جنس مغزی و روکش صفحه کابینت دارای مشخصات بسیار زیادی می باشد که هر کدام بر روی قیمت محصول تاثیر گذار خواهد بود.

در ادامه انواع جنس صفحات کابینت آشپزخانه را شرح می دهیم و مشخصات صفحه کابینت و مزایا و معایب آن را بررسی می کنیم تا بتوانید در خرید خود بهترین انتخاب را داشته باشید. بازار ام دی اف صفحات کابینت با روکش اچ پی ال و مغزی ام دی اف و مغزی پلی وود را به صورت تک شاخه ای و عمده به فروش می رساند که در ادامه مطلب، صفحات کابینت با روکش اچ پی ال و مغز ام دی اف از دو برند محبوب معرفی خواهند شد.

دیدگاه‌ها

از این کالا استفاده کردی؟ نظرت رو برامون کامنت کن!

دسته بندی محصولات

بسیاری از محصولات جدید و مجموعه محصولات

همانطور که اشاره شد صفحات کابینت آشپزخانه دارای جنس های مختلفی هستند که ما انواع آنها را برای شما توضیح می دهیم اما برای طولانی نشدن و مفید واقع شدن مطلب هر یک را به صورت مقاله ای جداگانه منتشر می کنیم که در صورت نیاز می توانید به همان مطلب بروید و توضیح کاملی از محصول مورد نظر را بخوانید.

اما برای اینکه مقاله خلاصه و مفید باشد صفحه کابینت هایی که در فروشگاه بازار ام دی اف به فروش می رسند را توضیح می دهیم و در قسمت های بعد برای بررسی بیشتر هر محصول را جداگانه به علاوه سمپل هر شرکت در دسترش شما عزیزان قرار خواهیم داد.

خب بریم برای معرفی صفحه کابینت های موجود در بازار ام دی اف و بررسی مزایا و معایب هرکدام و در نهایت ارائه حدود قیمتی از صفحات کابینت چرا که دادن قیمت دقیق با توجه به نوسانات بازار امکان پذیر نمی باشد اما در صورت استعلام دقیق قیمت و خرید از ما می توانید در واتساپ با ما در ارتباط باشید.

صفحه کابینت آشپرخانه

صفحه روی کابینت یک بخش از کابینت است که بر روی بدنه کابینت قرار می‌گیرد. این صفحه معمولاً به عنوان سطح کار در کابینت آشپزخانه استفاده می‌شود. صفحات کابینت می‌توانند به دو نوع باشند: صفحات یک لب و صفحات دو لب.

صفحات یک لب فقط یک طرف آن‌ها قوس دارد و به طور عمومی در کابینت‌های زمینی استفاده می‌شوند. این نوع صفحه روی کابینت بر روی یک طرف کابینت قرار می‌گیرد.

صفحات دو لب دو طرف آن‌ها قوس دارند و برای جاهایی که از دو طرف دید دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند، مانند اپن‌ها و غیره. این نوع صفحه روی کابینت بر روی هر دو طرف کابینت قرار می‌گیرد.

انواع صفحه کابینت در بازار

صفحات کابینت به صورت های مختلفی تولید می شوند با یک سرچ ساده در اینترنت پیدا خواهید کرد اما وقتی برای خرید صفحه کابینت به بازار می روید متوجه این موضوع می شوید که بسیاری از آنها در بازار موجود نمی باشند.

خب حالا چیکار کنیم توضیح ندیم! چرا همانطور که اشاره کردیم انواع صفحات کابینت را معرفی می کنیم اما اگر توضیح کامل تری از هر کدام را نیاز داشتید برای ما کامنت بزارید تا در مورد هر کدام به صورت جداگانه توضیح بدیم و سعی کنید نظرات و سوالات خود را بعد از مطالعه این مطلب در قسمت نظرات برایمان بنویسید تا هم اشکالات را برطرف کنیم هم نظر و سلیقه شما عریزان را در جهت بهبود خود بکار بگیریم.

انواع صفحات کابینت از نظر جنس در بازار ام دی اف را می توان به صورت ذیل دسته بندی کرد:

  1. صفحه کابینت مغز ام دی اف با روکش اچ پی ال: پر فروش ترین و متداول ترین صفحه کابینت آشپزخانه می باشند.
  2. صفحه کابینت مغز پلی وود (ضد آب) با روکش اچ پی ال: به دلیل ضد آب بودن صفحه کابینت مناسب برای فضاهای باز و مناطق مرطوب می باشد.
  3. صفحه کابینت مغز پلی وود با روکش کورین: این صفحه کابینت به صورت قالبی و ابزار خورده تولید می شود.

صفحه کابینت ام دی اف

صفحات کابینت شرکتی به صورت های مختلفی تولید می شوند که پر فروش ترین آنها صفحه کابینت با مغزی ام دی اف و روکش اچ پی ال می باشد. در ابتدا برای اینکه خیلی پیچیده نشه بگیم که دو شرکت محبوبی که اکثر اچ پی ال های موجود در بازار را تولید می کنند و اغلب صفحات کابینت ام دی اف با روکش اچ پی ال از این دو برند استفاده می کنند یکی برند آرتاویل یا همان آرتا و دیگر برند وایا می باشد.

پایین بخشی از صفحات کابینت ام دی اف با روکش اچ پی ال از برند آرتاویل را مشاهده می کنید و برای هر محصول صفحه ای به صورت جداگانه داخل فروشگاه وجود دارد که مشخصات و عکس واضح تری را می توانید مشاهده کنید.

تا اینجا توضیح دادیم که صفحه کابینت های ام دی اف دارای روکش اچ پی ال هستند که از پرفروش ترین برند های روکش اچ پی ال در بازار می توان به آرتاویل یا همان آرتا و روکش وایا اشاره نمود. پس وقتی تو بازار میگن صفحه کابینت آرتا، منظورشون همون صفحه کابینت ام دی اف با روکش آرتاویل است.

البته صفحه کابینت آرتا با مغز پلی وود یا همان ضد آب نیز تولید می شود که از نظر طرح با صفحات ام دی اف یکی هستند. در بازار هر دو این محصولات یعنی هم صفحه کابینت با مغزی ام دی اف روکش آرتا و هم صفحه کابینت با مغزی پلی وود ضد آب با روکش آرتا می باشد.

صفحه کابینت روکش وایا نیز به همین صورت هم با مغزی ام دی اف و هم با مغزی پلی وود ضد آب تولید می شود.

ضخامت صفحه کابینت

صفحات کابینت با ضخامت 3 سانت و 5 سانت، از محبوب‌ترین و پرکاربردترین صفحات کابینت شرکتی هستند. این صفحات از مغزی ام دی اف ساخته می‌شوند و دارای ورق‌هایی با ضخامت 16 میلی‌متر هستند.

صفحه کابینت با ضخامت 3 سانت، شامل 2 ورق 16 میلی‌متری است. این صفحه به صورت معمول به عنوان صفحه کابینت 3 سانت شناخته می‌شود. این نوع صفحه کابینت برای استفاده در کابینت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صفحه کابینت با ضخامت 5 سانت، شامل 3 ورق 16 میلی‌متری است. این صفحه به صورت معمول به عنوان صفحه کابینت 5 سانت شناخته می‌شود. این نوع صفحه کابینت برای استفاده در کابینت‌هایی که نیاز به ضخامت بیشتری دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هر دو نوع صفحه کابینت 3 سانت و 5 سانت، با استفاده از مغزی ام دی اف ساخته می‌شوند که از جنس ام دی اف آرین سینا تولید می‌شود. روکش این صفحات دارای ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر رطوبت، ضدخش، و ضدخشکی هستند. همچنین، صفحات کابینت با مغزی ام دی اف به راحتی قابل تمیزکاری و نگهداری هستند.

با توجه به مزایای این صفحات کابینت، آن‌ها در صنعت کابینت‌سازی بسیار محبوب هستند و برای طراحی و ساخت کابینت‌های مدرن و شیک استفاده می‌شوند.

صفحه کابینت 3 سانت

در واقع، برای ساخت این صفحه، از دو ورق ام دی اف با ضخامت 16 میلی‌متر استفاده می‌شود. این دو ورق را روی یکدیگر چسبانده و لبه‌های آن را گرد می‌کنند. سپس، این صفحه را با یک روکش اچ پی ال نازک و سخت پوشانده می‌شود. به این ترتیب، ضخامت کلی صفحه به 32 میلی‌متر می‌رسد و به عنوان صفحه کابینت و صفحه کار در آشپزخانه استفاده می‌شود.

استفاده از صفحات 3 سانت در گذشته رو به گسترش بوده است و هنوز هم محبوبیت خود را حفظ کرده است. این صفحات به دلیل ضخامت مناسب و استحکام بالا، برای ساخت کابینت‌های آشپزخانه و صفحات کار بسیار مناسب هستند. همچنین، روکش اچ پی ال آنها باعث می‌شود که صفحات کابینت 3 سانت ضدخش و مقاوم در برابر رطوبت باشند.

صفحه کابینت 5 سانت

این صفحات شامل 3 ورق ام دی اف با ضخامت 16 میلی‌متر هستند که روی هم قرار می‌گیرند. با قرار گرفتن این 3 لایه ام دی اف روی هم، ضخامت کلی صفحه به 48 میلی‌متر می‌رسد و به عنوان صفحه کابینت 5 سانت شناخته می‌شود. سپس، مشابه صفحات 3 سانت، روی این 3 لایه ام دی اف، روکش اچ پی ال سخت کشیده می‌شود.

صفحات کابینت 5 سانت نسل بعدی صفحات 3 سانت هستند و به دلیل ضخامت بیشتر، استحکام و پایداری بیشتری نسبت به صفحات 3 سانت دارند. این صفحات نیز با روکش HPL سخت پوشیده می‌شوند که آنها را ضدخش و مقاوم در برابر رطوبت می‌کند.

صفحات کابینت 5 سانت به عنوان یک گزینه مناسب و بصرفه در صنعت کابینت‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ضخامت بیشتر این صفحات، به طراحان و تولیدکنندگان کابینت امکان می‌دهد تا طرح‌ها و ساختارهای خلاقانه‌تری را برای کابینت‌ها ایجاد کنند.

مقاومت روکش صفحه کابینت در برابر حرارت

صفحات کابینت 3 سانت و 5 سانت با روکش اچ پی ال مقاومت قابل توجهی در برابر حرارت دارند. این روکش ملامینه سخت و مقاوم در برابر حرارت است و در صورت قرار گرفتن در معرض حرارت بالا، نمی‌سوزد. این ویژگی باعث می‌شود که صفحات کابینت مقاومت مناسبی در برابر گرما و اجسام داغ داشته باشند. اما لازم به ذکر است که در صورتی که حرارت به صورت مستقیم و بدون استفاده از محافظ مانند تابه یا قابلمه روی صفحات قرار گیرد، ممکن است باعث تغییر در رنگ و بافت روکش شود. بنابراین، توصیه می‌شود همواره از محافظ مورد نیاز استفاده کنید تا صفحات کابینت در برابر حرارت محافظت شوند.

سوالات درباره برند صفحه کابینت

همانطور که اشاره کردیم عموما برند های اچ پی ال یا همان روکش های صفحه کابینت از دو برند آرتاویل و وایا تشکیل شده است. حالا پس چرا برندی که بر روی این صفحه کابینت ها می باشد متفاوت است؟ پاسخ این است که ام دی اف خام و روکش اچ پی ال به صورت جداگانه تهیه می شوند و در شرکت ها و کارخانه های مختلفی پرس می شوند. البته این را در نظر بگیرید که خود ام دی اف خامی که پرس می کنند متفاوت است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. 

سوال دیگه این است که آیا کیفیت و قیمت در برند های گوناگون با هم متفاوت اند؟ پاسخ بله است با اینکه بیشتر روکش های بازار از دو برند آرتا و وایا می باشد اما وقتی محصول نهایی از کارخانه خارج می شود دارای تفاوت هایی با هم است از جمله ی این تفاوت ها میشه به مغزی ام دی اف بکار رفته در صفحه کابینت ها اشاره کرد و یا کیفیت خود دستگاه پرس که می تواند تاثیر مستقیم در کیفیت نهایی داشته باشد. 

تا اینجا گفتیم که صفحه کابینت ام دی اف دو نوع داریم یا با روکش آرتا و یا با روکش وایا و اینکه گفتیم که کیفیت صفحه کابینت بستگی به مرغوبیت مغزی ام دی اف بکار رفته در صفحه نیز دارد اما فقط گفتیم ام دی اف، از نوع ام دی اف محصول نهایی چیزی نگفتیم خب حالا بریم سراغ انواع مغزی ام دی اف که در صفحات کابینت مورد استفاده قرار می گیرد. 

بیشترین مغزی ام دی اف موجود در بازار ام دی اف آرین سینا می باشد که از کیفیت و قیمت مناسبی برخوردار است. اما از دیگر مغزی های ام دی اف که برای تولید صفحات کابینت استفاده می شود مغزی ام دی اف جی وان است که کیفیت و تراکم کمتری نسبت به ام دی اف آرین سینا دارد که همین باعث ارزان تر بودن این نوع صفحه کابینت ها می شود.

شاید برایتان سوال باشد که خب حالا صفحه کابینت آرین با صفحه کابینت جی وان چقدر اختلاف قیمت دارد؟ در زمان نگارش این مطلب تفاوت میان مغزی ام دی اف آرین سینا و مغزی ام دی اف جی وان بین 200 تا 300 هزار تومان می باشد. 

تا اینجا گفتیم صفحه کابینت ام دی اف آرتا و وایا را می توان هم با مغزی ام دی اف آرین و هم با مغزی ام دی اف جی وان تولید کرد که با توجه به کیفیت و قیمت مناسب، صفحه کابینت ام دی اف با مغزی آرین مناسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید