ام دی اف

ساخت کندو عسل از ام دی اف

کندو عسل در تمام روز در معرض نور خورشید، گرما، رطوبت، آب و هجوم حشرات قرار دارد؛ به همین دلیل در ساخت کندو موادی مورد نیاز است که بتواند این شرایط سخت را تحمل کند و در عین حال با حفاظت از زنبور ها، با کیفیت ترین عسل را ارائه دهد.

تولید کنندگان کندو عسل ابتدا در ساخت کندو ها از چوب استفاده می کردند اما چوب مقاومت بالایی در برابر رطوبت و هجوم حشرات نداشت و بعد از مدتی موریانه ها در آن نفوذ می کردند و به کندو آسیب می رساندند. بعد از مشاهده این مشکلات تولید کنندگان با مطالعه ویژگی های تمامی چوب ها به این نتیجه رسیدند که  با توجه به ویژگی های خاص ام دی اف از این ماده در تولید کندو استفاده کنند.

در این مقاله می خواهیم در رابطه با ویژگی های برجسته ای که موجب ساخت کندو عسل از ام دی اف شده است را مورد بحث و بررسی قرار دهیم:

دیدگاه‌ها

از این کالا استفاده کردی؟ نظرت رو برامون کامنت کن!

دسته بندی محصولات

بسیاری از محصولات جدید و مجموعه محصولات

ویژگی های برجسته ام دی اف

ام دی اف ویژگی های برجسته زیادی دارد اما ما در اینجا فقط به بررسی ویژگی هایی می پردازیم که بر اساس آنها ساخت کندو عسل از این چوب رایج شد.

  1. ام دی اف از نظر جنس و سایز بهترین نوع چوب برای کندو سازی است. کندو های ساخته از ام دی اف به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب، بیشترین مصرف را در سر تا سر جهان دارند
  2. ام دی اف سبک وزن است و همین ویژگی باعث شده تا کندو های ساخته شده از ام دی اف، به آسانی جابجا شوند و به هنگام جابجایی مشکل ساز نشوند.
  3. ام دی اف در مقایسه با سایر چوب ها کم هزینه تر است. بنابراین بهترین چوب برای ساخت کندو و کسب سود بیشتر است.
  4. ام دی اف ضد خوره است و تحت تأثیر موریانه ها قرار نمی گیرد زیرا در طول فرآیند تولید با مواد شیمیایی خاصی ترکیب می شود و موریانه ها نمی توانند این نوع پلیمر ها را آلوده کنند بنابراین بهترین چوب برای ساخت کندو عسل است.
  5. همه می توانند با ام دی اف کار کنند. بنابراین تولیدکنندگان کندو اگر مبتدی هم باشند می توانند به راحتی برش مورد نظر را روی ام دی اف کار کنند و الگوی مورد نظر را روی آن بسازند.
  6. پوشش محافظی که بر روی ام دی اف وجود دارد، از تشکیل کپک و قارچ جلوگیری می کند بنابراین mdf بهترین چوب جهت ساخت کندو در نظر گرفته شده است.

قیمت ام دی اف

در کندو سازی ام دی اف یک جایگزین عالی برای چوب طبیعی است. این چوب پر کاربرد از ضایعات شرکت های نجاری ساخته می شود، بنابراین قیمت نسبتا پایینی دارد. قیمت ام دی اف بسته به ضخامت، ابعاد و کیفیت آن تعیین می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت بهتر است با ما تماس بگیرید‌.

در این مقاله سعی کردیم با برشمردن ویژگی های برجستهMDF ، علت ساخت کندو عسل از ام دی اف را بیان کنیم. این ماده به علت سهولت در پردازش، ترک نخوردن، متورم نشدن، ضد خوره بودن، در بین استادان با تجربه و مبتدیان بسیار محبوب است. جهت خرید ام دی اف و سفارش آن می توانید با استفاده از راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

4 دیدگاه در “ساخت کندو عسل از ام دی اف

  1. ناشناس گفت:

    ام دی اف رطوبت داخل کندو را جذب نمونه و در زمستان و بهار قابها کپک میزنه و کندو دچار بیماری قارچی ونوزما میشه.

  2. ناشناس گفت:

    سلام تو کندو کف باز فکر نکنم این مشکل بوجود بیاد و داخل کندو مرطوب بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *